Ευρωπαίους μαθητές και εκπαιδευτικούς φιλοξένησε το 4ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Ηρακλείου στο πλαίσιο του Erasmus+




Το 4ο Εσπερινό Επαγγελματικό Λύκειο Ηρακλείου, συμμετέχοντας ως εταίρος στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA2 με τίτλο: «Teaching and Learning with ICT», πραγματοποίησε από τις 24 Νοεμβρίου έως την 1η Δεκεμβρίου την πρώτη διεθνική συνάντηση των χωρών εταίρων. Στη συνάντηση συμμετείχαν μαθητές και εκπαιδευτικοί από τις ακόλουθες χώρες: Πολωνία, Τουρκία, Σλοβακία και Ουγγαρία.



Στόχος του προγράμματος είναι η βελτίωση και ο εκσυγχρονισμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας κάνοντας χρήση των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας. Κατά την διάρκεια της πρώτης συνάντησης οι εταίροι γνωρίστηκαν μεταξύ τους και παρουσίασαν τα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών τους, καθώς τις πόλεις στις οποίες διαμένουν.
Οι εκπαιδευτικοί του 4ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου πραγματοποίησαν σεμινάρια επιμόρφωσης των εταίρων σε προγράμματα εκπαιδευτικής τεχνολογίας. Οι καθηγητές και οι μαθητές των τεσσάρων χωρών παρακολούθησαν σεμινάριο για το εκπαιδευτικό κοινωνικό δίκτυο Edmodo, καθώς και σεμινάριο για τη χρήση των υπηρεσιών cloud στην εκπαίδευση.
Έχοντας ως βασική συνιστώσα του προγράμματος την ένταξη των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στους χώρους της Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης Commons Lab και στο Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ). Αναλυτικότερα, στην Commons Lab ενημερώθηκαν για τις τεχνολογίες του ανοικτού λογισμικού και είδαν από κοντά κατασκευές βασισμένες στη φιλοσοφία του ανοικτού κώδικα, όπως τρισδιάστατους εκτυπωτές RepRap, μικροεπεξεργαστές Arduino και Raspberry Pi, κοπή και χάραξη με CNC. Στο χώρο του ΙΤΕ παρακολούθησαν παρουσίαση του Ιδρύματος και ξεναγήθηκαν στους χώρους του Ινστιτούτου Μοριακής Βιολογίας και Βιοτεχνολογίας.
Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές επισκέφτηκαν το Ιστορικό Μουσείο Κρήτης, το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου καθώς και τον Αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού όπου πραγματοποιήθηκε ξενάγηση από την ξεναγό κ. Καμπουράκη. Για την πλούσια ιστορία της Κρήτης και τη συμβολή του Μινωικού πολιτισμού στην παγκόσμια κληρονομιά ενημερώθηκαν από διάλεξη του δρ. Gareth Owens.
Οι ευρωπαίοι καθηγητές και μαθητές περιηγήθηκαν στο ιστορικό κέντρο της πόλης του Ηρακλείου με την πολύτιμη βοήθεια της αρχαιολόγου του Δήμου Ηρακλείου κ. Κάλλιας Νικολιδάκη και κάνοντας χρήση των συσκευών tablets και του αντίστοιχου λογισμικού, είχαν την ευκαιρία να δουν πως ήταν η πόλη του Ηρακλείου την περίοδο της Ενετοκρατίας. Ξεναγήθηκαν στο χώρο της Loggia και είδαν από κοντά την αίθουσα συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Ηρακλείου. Στη συνέχεια στο Γραφείο Ενημέρωσης και Πληροφοριών των επισκεπτών της Πόλης του Ηρακλείου (Ιnfopoint) οι φιλοξενούμενοι ξεναγήθηκαν εικονικά και σε άλλα μέρη του νησιού.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης τους οι μαθητές και καθηγητές επισκέφθηκαν επίσης το ενυδρείο Cretaquarium και πραγματοποιήθηκε εκδρομή στον Άγιο Νικόλαο Λασιθίου και την Ελούντα.
Η εκπαιδευτική κοινότητα του 4ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Ηρακλείου αισθάνεται την υποχρέωση να ευχαριστήσει ιδιαίτερα την Περιφέρεια Ηρακλείου και τον κ. Σταύρο Αρναουτάκη, που συνέβαλαν σημαντικά στη φιλοξενία των ευρωπαίων εκπαιδευτικών και μαθητών. Ευχαριστούμε θερμά το τμήμα Τουρισμού της Περιφέρειας για τα δώρα που προσφέρθηκαν στους φιλοξενούμενους, καθώς και για τη ξενάγηση στο ανάκτορο της Κνωσσού. Επίσης ευχαριστούμε το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας, τον δρ. Gareth Owens, την αρχαιολόγο κ. Κάλλια Νικολιδάκη, την ξεναγό κ. Καμπουράκη καθώς και το τμήμα Τουρισμού του δήμου Ηρακλείου. Θερμές ευχαριστίες οφείλουμε στο λυράρη Χρήστο Πλουμίδη και στο συγκρότημά του, καθώς και στον όμιλο “Αετογιάννη” και τους χορευτές του για την υπέροχη κρητική βραδιά που μας πρόσφεραν αφιλοκερδώς. Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως τους υπεύθυνους του Αρχαιολογικού Μουσείου, του Ιστορικού Μουσείου Κρήτης και της Εφορίας Αρχαιοτήτων Ηρακλείου για την ευγενική παραχώρηση ελεύθερης εισόδου.
Τέλος, ευχαριστούμε τη Διεύθυνση, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές του 4ου Εσπερινού ΕΠΑΛ για την αμέριστη βοήθειά τους στη διοργάνωση όλων των εκδηλώσεων.